27 Ocak 2013 Pazar

Gözde Yaşam Dergisi


Tarih:06.2012
Tasarımcı:Sedef Öztürk ( SORCHA )
Fotograflar:Ozan Balta
Röportaj:Ayşe Sarıkaya
 
Sosyal paylaşım agları üzerinde Sedef Öztürk koleksiyonu için gerçekleştirilen fotograf çekimleri ile karşılaştım.
Koleksiyonda kullanılan çarpıcı renkler ve fotograf çekimleri oldukça ilgimi çekti.
ve Gözde Yaşam Dergisi okurları için Sedef hanımı daha yakından tanımak , tasarım yolculuguna dair hikayesini ögrenmek adına online bir sohbet gerçekleştirdik
Öncelikle sizi tanımak isteriz.Sedef Öztürk kimdir? Bize kendinizden bahsedermisiniz.
1986 İstanbul doğumluyum.
Hayatımın her döneminde renkler ve dokularla haşır-neşir olma fırsatını yakaladım.
Bu anlamda ailem ve yakın dostlarım en büyük destekçim oldu.
2004-2008 İstanbul Bilgi Üniversitesi İktisat Fakültesi İşletme Bölümünde öğrenim gördüm.
Modaya daha doğrusu giymeye giyindirmeye meraklı bir bireydim.
Üniversite yıllarında hobi olarak kendi tasarımlarımı yapmaya başladım.Bu tutkum büyümeye başladıgında eksiklerimi gidermek
adına ilk olarak Lasalle moda akademisinde modelistlik egitimi sonrasında moda ürünleri pazarlaması egitimleri aldım.
Ardından çizim yetenegimi geliştirmek ve farklı bir vizyon edinmek adına İstituto Marangoni,Milano’da bir yıl moda tasarımı egitimi aldım.
30 üzerinden 30 ile mezun oldum ve Celine,Londra ile bir proje çalışmasında yer aldım.
Bugün,içerisinde tasarımın ve yaratıcılıgın bulundugu her alanda çalışmaktan,yer almaktan büyük mutluluk duyuyorum.
Sorcha bu anlamda bana büyük bir doygunluk kazandırıyor.Şuanda yogun olarak Sorcha’da bulunuyorum.
Bir yandan freelance olarak koleksiyon hazırlıyor ve blogumla ilgileniyorum.
Yurtiçi ve yurtdışı fuarları ve organizasyonlarını takip ediyor ve farklı aktivitelerde yer almaya çalışıyorum.
Öncelikli hedefim Sorcha'nın marka bilinirligini arttırmak ve hedef kitlesi için ulaşılabilirligini saglamak.
Sınırsız model sınırlı üretim anlayışıyla Sorcha kadınına ne kadar eşsiz ve degerli oldugunu tasarımlarımızla vurgulamak istiyoruz.
Ürün yelpazesinde neler var?
Sorcha koleksiyonlarında agırlıklı olarak bayan giyim tasarımları bulunuyor.Bunun dışında işbirligi içerisinde oldugumuz güçlü markalar
var.Bunlardan bazıları Axara,cop-copine,sinequanone.
Yakın gelecekte Sorcha iç dizayn,bebek-çocuk koleksiyonu,erkek koleksiyonu ve iç giyim başta olmak üzere farklı alanlarda tasarımlarımızla varolmayı planlıyoruz.
Tasarımlarınızda nelerden ilham alıyorsunuz?
Tasarım sadece kumaş,aksesuar ve bitmiş bir üründen ibaret degildir.Tasarım bir duygudur,canlı bir organizmadır ve bir dili vardır.
Sizi anlatır size duygu katar.
Tasarım bir hisle dogar ve yaratıcılıkla beslenir.Bazen bir bardak yada bir sandalyeden,izledigim bir filmden,toplumsal degişimlerden,mimariden,teknolojiden kısacası herşeyden ilham alabilir bir hisle çizmeye başlayabilirim.
Kişiye özel tasarım yapıyormusunuz?
Sorcha'da sınırlı üretim ve sınırsız model seçenegi ile sunmak istedigimiz aslında kişiye özel tasarımdır.
Magazalarımızdaki tüm ürünler belirli sayılarda üretiliyor ve rpt gerçekleştirilmiyor.
Bizim amacımız tasarımı ulaşılabilir kılmak, tasarımın kimligini de korumak ve Sorcha kadınına özel oldugunu vurgulamak.
Koleksiyonunuza nereden ulaşabiliriz?
Türkiye’deki ilk magazamızı sokak magazacılıgı olarak başlattık.Nişantaşı Rumeli cad.Istanbul’da konumlandık.
Ancak ulaşılabilir olmak ve tüketicimize kolaylık saglamak bizim için çok önemli.
Bu anlamda talep edildigimiz her noktada Sorcha olarak konumlanmayı hedefliyoruz.
Bu nedenle sokak magazacılıgı,çoklu magazacılık,sanal-internet magazacılıgı,AVM magazacılıgı başta olmak üzere birçok proje yürütmekteyiz.
Yakın gelecekte bu faaliyetlerimizden sizlerde haberdar olacaksınız.
Ürünlerinizin fiyat aralıgı hakkında bilgi almak isteriz.
Hedefimiz dogrultusunda fiyatlarımızı ulaşılabilirlik seviyesinde tutmaya çalışıyoruz.Herkesin kendi bütçesine ve zevkine uygun model seçeneklerimiz mevcut.
Çalışmakta oldugunuz sektörden memnun musunuz?
Tasarım ve tekstil sektörü birbirleriyle baglantılı gibi dursalarda farklı ihtiyaçlara,yaptırımlara gereksinimleri var.
Türkiye'de tasarım sektörü hızla gelişiyor.Daha etkileyici ve yön verici çabalarla daha fazla kendimizi gösterebilecegimizi düşünüyorum.
Sektörümüzün,yakın gelecekte tam destekle,yurtiçi ve yurtdışında artan bir çizelgede olacagına inanıyorum.
Tasarımcı olmanın zorlukları/kolaylıkları nelerdir?
Her sektörde oldugu gibi Tasarımcı olmanın da işin kendi yükümlülüklerinden ve hassasiyetinden dogan bir zorlugu var tabiî ki.
Türkiye’de hala gelişmekte olan bir sektör ,anlayış.
Bu nedenle türk tasarımcılar daha da büyük zorluklarla ve kısıtlı imkanlarla tasarımlarını yaratma sürecine sahipler.
Tutkulu bir iş dolayısıyla tüm zorlukları ardınızda bırakmak için işinize aşık bireyler olmamız yeterli.
Birlikte çalışmak istediginiz,bir marka yada tasarımcı var mı?
Çok degerli, farklı bakış açıları olan birçok yetenekli tasarımcılarımız ve bu sektörü ayakta tutmak ve geliştirmek için emek harcamış tasarımcılarımız var.
Sektörün büyümesi adına elbirligi ile ortak projelerde yer almamız gerektigini düşünüyorum.
Yakın tarihte hayata geçirmek istedikleriniz?
Ulaşılabilir olmak ve tüketicimize kolaylık saglamak bizim için çok önemli.Bu nedenle öncelikli hedefimiz Sorcha markalama faaliyetleriyle Sorcha’yı tüketicimize dogru kanallar aracılıgı ile sunmak.
Marka bilinirligimizi arttırmak.Bu anlamda yakın gelecekte sokak magazacılıgı,avm magazacılıgı ,sanal-internet magazacılıgı, toplu magazacılık başta olmak üzere farklı kanallarla markamızı kitlelere taşıyacagız.
Sosyal projelerde,sanata destek kollarında,ülkemizi farklı platformlara taşıyan yurtdışı,yurtiçi organizasyonlarında sıkça yer almayı planlıyoruz.

Hiç yorum yok:

Gözde Yaşam Dergisi

Tarih:11.2013 Mehmet Emin Barsbey Röportaj:Ayşe Sarıkaya