27 Ocak 2013 Pazar

Gözde Yaşam Dergisi

Tarih:12.2012
Ses Sanatçıcı-Model:Vedat Behar
Röportaj:Ayşe Sarıkaya
 
Geçtigimiz aylarda bir davette tanıştıgım efendi kişiligi ve kendine has yorumu ile dikkatleri üzerine çeken ses sanatçısı Vedat Behar ile siz Gözde Yaşam Dergisi okurları için keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.
 
Öncelikle sizi tanımak isteriz.Vedat Behar Kimdir? Bize kısaca kendinizden bahsedermisiniz?
4 Şubat 1990 İstanbul doğumluyum. Ses sanatçısıyım ve yan meslek olarak modellik yapıyorum.
 
Hobileriniz ve sizi tanımlayacak özelliklerinizi de bilmek isteriz.
Kişisel gelişim ve felsefe okumayı çok severim, hayal dünyam geniştir. Bunun iyi yanları olduğu gibi kötü yanları da var elbet.
Kendim ve yapacaklarım (yapmam gerekenler) hakkında çok fazla düşünürüm ve bu beni bazen çıkmaza sokar, kendimi gereğinden fazla eleştirmeme sebep olur.
Düzenli olarak spor yaparım, yediklerime dikkat ederim. Bunların faydalarını gerek müzik hayatımda gerek modellikte görüyorum.
Ne istediğimi bilen ve onu elde etmek için mücadele eden, her türlü başarısızlığa rağmen yoluma devam eden biriyim.
Sevmediğim özelliklerimden biri ise fazla duygusal olmam.
Çabuk kırılırım ve hiç olmadık şeylere kafayı takarım. Bu da haliyle özellikle zorlu yolculuklarda beni extra hırpalar.
 
Ögrenim durumunuz? / Aldıgınız egitimler ?
Rusya St. Petersburg Rimsky Korsakov Devlet Konservatuvarı Opera-Şan bölümünde eğitim aldım.
Türkiye'ye döndükten sonra 1 yıl Enbe Orkestrası'nda solistlik yaptım, geçen ay yollarımızı ayırdık ve müzik hayatıma solo olarak devam ediyorum.
 
Hedefleriniz?
Hedefim kendi müziğimle, tarzımla, müzikal donanımımla ve sesimle sevilen bir sanatçı olabilmek, müziğimi insanlara sevdirebilmek.
 
Modellik ile ilk olarak ne zaman ve nasıl tanıştınız?
Ben her zaman düzenli spor yapan, yediklerime dikkat eden biriydim. Fit bir vücuda sahip olup onu korumak benim için bir tutkuydu. Çevremden de gelen
teşvikler sonucu bu tutkumu mesleğe çevirip modelliğe başlama kararı aldım. Ben model olduğum için vücuduma dikkat etmiyorum, vücuduma dikkat
ettiğim için model oldum diyebiliriz.
 
Türkiye'de modellik meslegini nasıl buluyorsunuz? Model olmanın zorlukları / kolaylıkları nelerdir? Kimleri başarılı buluyorsunuz?
Türkiye'de maalesef çok gereksiz bir önyargı var. Firmaların büyük çoğunluğu türk modeller ile çalışmak istemiyor, ajanslara, seçmelere
türk model getirmeyin diyorlar.
Halbuki baktığımızda bir sürü avrupai görünüme sahip,çok yetenekli türk modeller mevcut, ama kendilerine hiçbir şekilde şans tanınmıyor.
Sanki podyumda polis çevirip pasaport soracak, türk pasaportu olunca dışarı atacak...!
İşin acı tarafı, bu muameleyi kendi ülkemizde görüyor olmamız...
Model olmanın zorluklarına gelince, vücudunuza çok iyi bakmalısınız,
düzenli spor yapmalısınız ve yediklerinize çok dikkat etmelisiniz.
Duruşlar, mimikler, poz verme yeteneği, kıyafeti taşıyabilme ve catwalk yapabilme gibi kriterlere sahip olmak gerekir ve bunlar için eğitim alınması gerekir.
Erkeklerde Jon Kortajarena, bayanlarda ise Lara Stone en başarılı bulduğum
modeller.
 
Şarkıcılıga nasıl başladınız,nasıl gidiyor?
Çocukluğumdan beri şarkı söylemeyi çok severdim, fakat çocukluk hayalim basketbolcu olmaktı ve üniversitede normal bir bölüm okumaktı, müzik yalnızca
bir hobiydi benim için.
17 yaşımda kendisine çok şey borçlu olduğum, Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Şan Petagogu ve eski opera sanatçısı
Payam Koryak hocam ile tanıştım.
Kendisinin hayatımı değiştirdiğini rahatlıkla söyleyebilirim.
Benim müziğe olan gerçek potansiyelimi, sesimin hiç tahmin edemeyeceğim özelliklerini ortaya çıkarttı ve müziği profesyonel olarak yapmam gerektiği konusunda beni yüreklendirdi, güven verdi.
 
Çalışmakta oldugunuz sektörden memnun musunuz?
Sonuçta istediğim ve sevdiğim işi yapıyorum.
Tabiki her sektörün zor yanları var, hele hele sanat sektöründe..
Fakat her türlü zorluğa rağmen eğer işinizi gerçekten seviyorsanız, o işte başarılı olmak hayallerinizi süslüyorsa ve en önemlisi başarılı olacağınıza inanıyorsanız, her türlü zorluk hayallerinizin gerisinde kalıyor.
 
Moda ile aranız nasıl? Takip ettiginiz marka yada Tarzını begendıgınız modacılar var mı?
Bana göre moda insanın kendine yakışanı giymesidir. Ben spor şık giyinmeyi severim.
Zara, Jack&Jones, Fc Plus ve Ramsey erkekte en beğendiğim markalardır.
 
Yakın tarihte hayata geçirmek istedikleriniz?
Yakın tarihte çoğunluğu kendi bestelerimden oluşan bir albüm projem var.
Müzikleri bana, sözleri Atilla Güler'e, aranjeleri ise Alper Çam'a ait.
Farklı bir müzik tarzım olduğunu düşünüyorum. Klasik ile popüler müziği harmanlayan, batı soundunda, insanların kendinden de birşeyler bulabileceği bir tarz.
 
Son olarak eklemek istedikleriniz ve Hayat felsefeniz nedir?
Hayat felsefem mutlu olmak. Herşeyin gelip geçici olduğu bu dünyada olaylara takılıp mutsuz olmayı anlamsız buluyorum. Her ne kadar bu anlamsızlığa bazen
kendim de düşsem de...

Hiç yorum yok:

Gözde Yaşam Dergisi

Tarih:11.2013 Mehmet Emin Barsbey Röportaj:Ayşe Sarıkaya